back
M.Of.nr. 273 din 27 aprilie 2010
ORDIN
NR. 92
pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale nr. 341/2009 privind stabilirea
tarifelor pentru efectuarea controlului, certificarii,
inregistrarii, supravegherii, monitorizarii si acreditarii
pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor
si a materialului saditor, precum si pentru efectuarea testelor
de
calitate a semintelor si a materialului saditor
Vazand Referatul de aprobare al Directiei generale politici agricole nr. 79.784
din 14 aprilie 2010,
avand in vedere Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009
privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a
furniza servicii in Romania,
in temeiul prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea calitatii,
comercializarea semintelor si a materialului saditor, precum si inregistrarea
soiurilor de plante, precum si ale art. 7 alin. (5) al Hotararii Guvernului nr.
25/2010 privind reorganizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si
Dezvoltarii Rurale,
ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale emite urmatorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si
dezvoltarii rurale nr. 341/2009 privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea
controlului, certificarii, inregistrarii, supravegherii, monitorizarii si
acreditarii pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor si
a materialului saditor, precum si pentru efectuarea testelor de calitate a
semintelor si a materialului saditor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 374 din 3 iunie 2009, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La anexa nr. 1, capitolul II se modifica si se inlocuieste
conform anexei nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
2. La anexa nr. 2, capitolul IV se modifica si se inlocuieste
conform anexei nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale,
Mihail Dumitru
Bucuresti, 16 aprilie 2010.
Nr. 92.
ANEXA Nr. 1
Capitolul II
Controlul in vederea inregistrarii, acreditarii,
supravegherii si monitorizarii unor activitati
ale
operatorilor economici
Specificatie |
U.M. |
Tarif |
1.
Controlul in vederea inregistrarii operatorilor economici pentru:
producere, prelucrare, comercializare |
lei/obiectiv |
267,7 |
2.
Supravegherea si monitorizarea operatorilor economici; controlul in
vederea acreditarii pentru efectuarea inspectiei in camp; controlul in
vederea acreditarii unor persoane pentru prelevarea esantioanelor in
vederea testarii in laborator/grupa de specii; controlul in vederea
acreditarii unui laborator pentru testarea semintelor, in vederea: |
||
a)
controlului anual in vederea verificarii indeplinirii continue a
cerintelor pentru continuarea activitatii |
lei/autorizatie |
230,6 |
b)
verificarii documentatiei |
lei/cerere |
99,6 |
c)
instruirii personalului |
lei/persoana |
46,0 |
d)
testarii cunostintelor personalului |
lei/persoana |
56,8 |
3.
Controlul in vederea acreditarii pentru efectuarea inspectiei in camp
privind verificarea in teren si intocmirea raportului de audit |
lei/persoana |
918,0 |
4.
Controlul in vederea acreditarii persoanelor pentru prelevarea
esantioanelor in vederea testarii in laborator/grupa de specii privind
testarea practica si intocmirea raportului de audit |
lei/persoana |
1.747,0 |
5.
Controlul in vederea acreditarii unui laborator pentru testarea
semintelor |
||
a)
verificarea cererii si a Manualului calitatii |
lei/laborator |
398,7 |
b)
verificarea practica a efectuarii testelor de laborator |
lei/laborator |
2.756,7 |
c)
verificarea practica a managementului, dotarii si intocmirea raportului
de audit - fara cazarea, transportul si diurna auditorilor |
lei/laborator |
598,8 |
NOTA: |
6. Pentru supravegherea si monitorizarea persoanei acreditate pentru efectuarea
inspectiei in camp conform reglementarilor specifice in vigoare, tarifele se
echivaleaza cu tarifele prevazute la cap. I, in functie de specie sau grup de
specii.
7. Pentru supravegherea si monitorizarea persoanei acreditate
pentru prelevarea esantioanelor din loturile de samanta in vederea efectuarii
testelor de laborator conform reglementarilor specifice in vigoare, tarifele se
echivaleaza cu tarifele prevazute in anexa nr. 2.
8. Pentru supravegherea si monitorizarea laboratorului acreditat
pentru testarea semintelor, conform reglementarilor specifice in vigoare,
tarifele se echivaleaza cu tarifele prevazute in anexa nr. 2, dupa caz.
NOTE:
1. Tarifele prevazute la pct. 1 din tabel, referitoare la controlul
in vederea inregistrarii operatorilor economici pentru: producere, prelucrare,
comercializare, se majoreaza cu 50% pentru al doilea control in vederea
inregistrarii, iar pentru urmatoarele controale, cu 100%.
2. Tarifele prevazute la pct. 2 lit. d) din tabel, referitoare la
testarea cunostintelor personalului, se majoreaza cu 50% pentru prima retestare
a pregatirii profesionale, iar pentru urmatoarele retestari, cu 100%.
3. Tarifele prevazute la pct. 1 si 2 lit. c) si d) din tabel,
referitoare la instruirea personalului si testarea cunostintelor personalului,
se majoreaza cu 100% pentru prestarile in regim de urgenta in termen de 48 de
ore, iar cele prevazute la pct. 2 lit. a) din tabel, referitoare la controlul
anual in vederea verificarii indeplinirii continue a cerintelor pentru
continuarea activitatii, se majoreaza cu 50%.
ANEXA Nr. 2
Capitolul IV
Prestatii privind certificarea semintelor si a materialului saditor
Nr. |
Specificatie |
U.M. |
Tarif |
|
1. |
Plombarea
(sigilarea) |
lei/ambalaj |
0,9 |
|
2. |
Prelevarea
de esantioane si sigilarea esantioanelor a) manuala |
-
la saci obisnuiti |
lei/esantion
elementar |
0,5 |
-
la saci jumbo |
lei/esantion
elementar |
3,5 |
||
-
in vrac |
lei/lot |
16,1 |
||
-
la ambalaje mici (cutii, saculete, pungi, plicuri) |
lei/ambalaj
esantionat |
0,5 |
||
-
material saditor |
lei/esantion |
6,9 |
||
b)
automata |
lei/esantion |
14,8 |
||
3. |
Certificarea
lotului (receptia finala, inainte de livrarea lotului) |
-
soiuri si hibrizi plante agricole |
lei/kg |
0,003 |
-
soiuri si hibrizi legume |
lei/kg |
0,03 |
||
-
cartof |
lei/kg |
0,003 |
||
-
material de inmultire si plantare |
lei/ambalaj |
0,03 |
||
4. |
Certificarea
prin supraveghere la reambalare sau la aplicarea vignetelor/8 ore, dupa
caz |
|
lei/lot |
116,3 |
5. |
Redactarea
si imprimarea de documente (certificate) |
|
lei/bucata |
5,6 |
6. |
Redactarea
si imprimarea de etichete (certificate) |
|
lei/bucata |
0,2 |
7. |
Redactarea
si imprimarea de vignete (certificate) |
|
lei/bucata |
0,07 |
8. |
Redactarea,
imprimarea si aplicarea vignetelor |
|
lei/ambalaj |
0,09 |
9. |
Imprimarea
formularului-adeverinta de transport plus redactarea si imprimarea
partiala sau totala a continutului |
|
lei/set |
0,5 |
10. |
Imprimarea
formularului-certificat de calitate al furnizorului plus redactarea si
imprimarea partiala sau totala a continutului |
|
lei/set |
0,9 |
11. |
Copii
de pe formulare si documente publice |
|
lei/pagina |
0,4 |
NOTE:
1. Tarifele prevazute la pct. 4 din tabel, referitoare la
certificarea prin supraveghere la reambalare sau la aplicarea vignetelor/8 ore,
dupa caz, se majoreaza astfel: pentru urmatoarele 8 ore la acelasi lot, cu 50%,
iar pentru timpul care depaseste 16 ore la acelasi lot, cu 100%.
2. Tarifele prevazute la pct. 5-8 din tabel, referitoare la
redactarea si imprimarea de documente, etichete si vignete, respectiv
redactarea, imprimarea si aplicarea vignetelor, nu includ valoarea formularelor
si etichetelor.
3. La solicitarea de suplimentare a numarului de etichete pentru
acelasi lot, tarifele prevazute la pct. 5-7 din tabel, referitoare la redactarea
si imprimarea de documente, etichete si vignete, respectiv redactarea,
imprimarea si aplicarea vignetelor, se majoreaza cu 100%.
4. Tariful pentru etichetele prevazute la pct. 5-8 din tabel,
referitoare la redactarea si imprimarea de documente, etichete si vignete,
respectiv redactarea, imprimarea si aplicarea vignetelor, imprimate de firma
acreditata, este de 0,02 lei/eticheta.
5. In cazul ridicarii automate a probelor, se aplica urmatoarele
tarife:
– pentru prima verificare, 195,3 lei/aparat/specie;
– pentru verificarea si monitorizarea anuala, 300,0
lei/aparat/specie.6. Tariful prevazut la pct. 2 din tabel, privind prelevarea de
esantioane si sigilarea esantioanelor, efectuata de un esantionor acreditat, se
reduce cu 60%.
7. Tarifele prevazute la pct. 2 din tabel, pentru prelevarea si
sigilarea la cerere a unui nou esantion din acelasi lot, se majoreaza cu 100%.